18%
13%
Celkovo hlasovalo 396 užívateľov.

Draki 2: Útek
Autor: Sophie Jordan
Hodnotenie: 83%
Napätie, zakázaná láska a vzrušujúce nebezpečenstvo – to je druhá časť napínavej Draki trilógie. Aby Jacinda zachránila život Willa – chlapca, ktorého miluje, vyzradila pradávne tajomstvo svorky. Teraz, keď je späť pod ochranou svojho druhu, nazerajú na ňu preto ako na zradkyňu. No ešte horšie však vyznieva fakt, že Willa už nikdy viac neuvidí. Ale čo ak predsa len navzdory všetkému existuje šanca, ako sa s ním znova stretnúť, no cena je príliš vysoká? Bude Jacinda pre ich lásku riskovať všetko?

Povedzme si to narovinu. Prvý diel tejto trilógie nadchol asi máloktorého čitateľa. Po veľkých sľuboch prišlo skôr sklamanie, že sme sa namiesto napínavého príbehu dočkali len ďalšej verzie inej notoricky známej romantickej fantasy ságy. Napriek tomu autorka spravila aspoň jeden dobrý ťah, a tým bol prekvapivý a nepredvídaný záver, ktorým dala nakoniec príbehu šmrnc a podnietila našu zvedavosť. Teda moju určite. Preto som sa vrhla aj na pokračovanie a musím povedať, že som bola milo prekvapená.

Kým v prvom diely sme sa pomaly na každej strane stretli s Jacindiným nariekaním nad tým, aký je život nespravodlivý, v Úteku sa konečne aspoň trochu dala dohromady a namiesto toho, aby sa len sťažovala, začala rozmýšľať nad tým, ako sa s vecami vyporiadať. Návrat k svorke, ktorý bol pred pár mesiacmi jej jedinou túžbou sa teraz zmenil skôr na nočnú moru. Ostatní draki považujú jej útek za zradu a dávajú jej to aj patrične pocítiť. Jacinda stráca svoje vysoké postavenie, rodinu a aj najlepšiu priateľku Az. Našťastie si napriek tomu všetkému zachováva svoju hrdosť a nedá navonok nič znať, hoci vnútorne ju to ničí. Veď koho by aj nie. A to bol prvý moment, kedy som si uvedomila, že ju začínam mať rada. Čo jej však stále neschádza z mysle, je Will. To je, samozrejme, pochopiteľné. Keby bolo také jednoduché zabudnúť na niekoho, koho ste milovali, po svete by nechodili ľudia so zlomeným srdcom. Takže to Jacinde nemožno vyčítať. Práve naopak, páčilo sa mi, ako sa snažila vyrovnať aj s týmto. Vytesniť si ho z mysle, venovať sa niečomu inému, pretože nádej, že ho znova niekedy uvidí, bola menšia než mizivá. A ako sa hovorí, klin sa klinom vybíja, preto kniha prinesie čitateľovi aj niekoľko viac-menej prekvapivých momentov.

Čo sa týka ostatných postáv, ja osobne som si v tomto diely veľmi obľúbila Cassiana a Jacindu by som oveľa radšej videla s ním ako s Willom. Ďalším milým prekvapením bola Tamra. Vzhľadom na vývoj udalostí sa správala rozumne a bola som rada, že jej autorka dala viac priestoru ako v prvej knihe. Jediným sklamaním pre mňa bola Jacindina mama. Zlyhala práve vo chvíľach, kedy mala byť silná a pre svoje dcéry byť oporou. Jej prekvapivé precitnutie na konci knihy pôsobilo zvláštne a celkovo som nevedela, čo si o nej myslieť. Hrala to? Naozaj bola na dne? Rozhodne sa však správala tak, ako by sa matka, ktorej záleží na svojich deťoch, v takejto situácii zachovať nemala. V podstate bola v tomto diely zbytočnou postavou, bez ktorej by sa hravo zaobišiel, čo bola celkom škoda.

Oproti prvému dielu sa Útek čítal oveľa lepšie. Dej bol napínavejší, autorka nám pripravila hneď niekoľko šokov, ktoré nám dávkuje pekne postupne od prvej kapitoly až po poslednú, vďaka čomu sa pri čítaní určite nebudete nudiť. Ja sama som v niektorých prípadoch knihu doslova nedokázala pustiť z ruky. Pokojne môžem povedať, že tento diel sa oproti svojmu predchodcovi zlepšil vo všetkých ohľadoch - má pútavejší a zamotanejší dej s nejedným šokujúcim zvratom, postavy sú sympatickejšie a správajú sa prirodzenejšie (hoci sa raz-dvakrát vyskytol aj prípad, kedy som Jacindino rozhodnutie nechápala, no asi nemám takú nesebeckú povahu ako hlavná hrdinka) a dokonca aj preklad bol oveľa lepší. V závere si zase autorka pripravila perfektnú pôdu pre ďalší diel a ja skutočne dúfam, že z toho vyťaží čo najviac.

Nakoniec poviem snáď už len toľko: nenechajte sa odradiť prvým dielom, táto séria si ešte zaslúži, aby ste jej dali šancu.
Recenzia od Ella (24. 05. 2013 12:38:29)