17%
13%
Celkovo hlasovalo 426 užívateľov.

Uncharted: Štvrtý labyrint
Autor: Christopher Golden
Vydal: Fantom Print
V starovekom svete existoval mýtus o kráľovi, poklade a pekelnom labyrinte. Brána týchto pekiel se teraz znovu otvára. Lovec pokladov Nathan Drake je povolaný do New Yorku mužom, ktorý ho zasvätil do hľadania starožitností. Victor Sullivan potrebuje Drakeovu pomoc. Sullyho starý priateľ, svetovo známy archeológ, bol práve nájdený zavraždený na Manhattane. Drake, Sully a Jada Hzujaková - dcéra zavraždeného - unikajú z New Yorku pred zabijakmi a vydávajú sa na podzemné archeologické náleziská v Egypte a Grécku. Ich cieľom je rozpliesť staroveký mýtus o alchýmii, vypátrať tri dávno zabudnuté labyrinty a dôjsť k úžasnému objavu, kvôli ktorému bol Jadin otec zabitý. Ukáže sa, že štvrtý labyrint bol postavený v inej zemi a inej kultúre - a skrýva v sebe kľúč k rozprávkovému bohatstvu a moci. Podzemné bludisko je však strážené armádou desivých, tajuplných bojovníkov. A tiež netvorom. Pokiaľ se Drakeovi podarí prežiť, v diaľke na neho čaká poklad i skaza, raj i peklo.

Už po prečítaní obsahu som sa pre knihu nesmierne nadchla, pretože presne zapadá do okruhu mojich záujmov a obľúbených tém. A ako milovník histórie, mytológie, tajomstiev a fanúšik Indiana Jonesa, Lary Croft a mnohých ďalších lovcov pokladov som si ju jednoducho musela prečítať. Toto svoje rozhodnutie som ani na sekundu neoľutovala, pretože knihe som prepadla už na prvých stránkach. Štvrtý labyrint je od samého začiatku až do konca nabitý akciou a napätím. Autor v rámci deja rozvíja príbeh o bájnom gréckom vynálezcovi a staviteľovi labyrintu na Knósse Daidalovi. Postupne odhaľuje, že Daidalos v skutočnosti postavil labyrintov viac, pričom každý z nich poskytuje odpovede na určité otázky a vedie až k prekvapujúcemu rozuzleniu na samom konci knihy, ktoré z mýtu síce strháva to povestné rúško nadprirodzena, ktorým bol odvekov zahalený, no čitateľ z toho určite nebude sklamaný.

Na druhej strane treba povedať, že príbeh ako taký nie je maximálne originálny a čitateľ od neho nemôže čakať niečo, čo tu ešte nebolo. V podstate sa totiž jedná o ten istý scenár, ktorý môžeme vidieť pomaly v každom dobrodružnom filme so sympatickým archeológom/lovcom pokladov v hlavnej úlohe (v istých bodoch sa kniha dokonca nápadne podobá na Indiana Jonesa a Chrám skazy), no Christopherovo rozprávačské umenie vás dokáže ľahko strhnúť a zrazu si uvedomíte, že netrpezlivo a s napätím otáčate jednu stránku za druhou. Tiež som veľmi ocenila, že autor sa čitateľa nenažil nudiť nejakou prudko romantickou scénou medzi Nathanom a Jadou. Ich flirtovanie a doberanie sa preto pôsobilo oveľa lepšie a prirodzenejšie. Zároveň aj svieži sarkazmus a humor hlavného hrdinu bol veľmi príjemným osviežením celej knihy a neraz sa mi pri tom pobavením dvíhali kútiky.

"Vy chcete jít jen tak do loděnice a jednu si tam vzít?" zeptala se [Jada].
Drake maličko pokrčil rameny. "Ani ne tak jít jako spíš si tam počíhat. Nebo se tam vkrást. Možná použijeme staré dobré plížení. A když nám to kradení nepůjde moc od ruky, doženeme to nekonečnou blbostí a zoufalstvím."

K hrám som sa, bohužiaľ, zatiaľ ešte nedostala, takže s nimi knihu porovnať nemôžem, no po prečítaní Štvrtého labyrintu si viem dosť dobre predstaviť, že by som pri nich strávila nejaký ten čas. Čo sa však týka knihy, môžem ju odporučiť všetkým fanúšikom histórie, tajomstiev, napätia a dobrodružstva, pretože je nimi naplnená od prvej až po celkom poslednú stranu. Určite neoľutujete.
Recenzia od Ella (27. 11. 2012 13:09:07)