16%
13%
Celkovo hlasovalo 453 užívateľov.

Tvory legiend 2: Meridian
Autor: Zanian
Vydal: Dibuk
Kaira je polobosorka. O svojom pôvode a danostiach nemá ani tušenia, všetko sa však zmení v deň jej trinástich narodenín. Jej život sa obráti hore nohami nielen vďaka nečakanému odhaleniu nadprirodzených schopností, ale aj príchodom meridianských špehov, ktorí prinášajú správu o pripravovanom útoku legendárnych tvorov na ich mesto. Pred istou skazou ich môže zachrániť práve ona. Ako sa so všetkým vysporiada? Kto jej pomôže a kto jej bude stáť v ceste?

Prvý diel ma úplne zasiahol, preto som sa nevedela dočkať pokračovania. Spočiatku ma trocha mrzelo, že si budem musieť zvykať na nové postavy a tie, ktoré som si obľúbila, pôjdu na čas bokom. Rýchlo som ale tieto myšlienky zahodila. Oceňujem autorov nápad opísať udalosti z oboch strán. Aspoň tak v čitateľovi nevyvoláva pocit, že jednu z nich preferuje a skutočne nie je možné uhádnuť, ako to celé dopadne a ktoré kráľovstvo nakoniec vo vojne zvíťazí. To bol veľmi dobrý ťah.

Postavy sú veľmi sympatické. Potešilo ma, že sa v príbehu konečne objavila aj dievčenská hrdinka. Kaira je veľmi milé a šibalské dievča, ktoré si ma okamžite získalo, ale autor pri tom nezabúda na jej vek, preto jej reakcie nepôsobia príliš dospelo ani prehnane. Ľahko si dokážete predstaviť, že by sa tak zachovala napríklad vaša mladšia sestra. Jej starý otec je pre ňu veľkou oporou a jeho postavu som si úplne zamilovala, lebo mi to len pripomenulo, ako veľmi mi chýbajú tí moji.

Dialógy medzi postavami pôsobia prirodzene, každá z nich mala dostatočný priestor a autor ich dokázal opísať tak, že vôbec nebolo ťažké predstaviť si ich.

Dej síce nie je taký akčný ako v predchádzajúcom diely, no napriek tomu autor dokázal vyvolať potrebnú dávku napätia a zvedavosti, ktorá ma nútila čítať stále ďalej a pátrať po odpovediach na otázky, ktoré sa mi vynárali v hlave. Samozrejme, všetkých som sa nedočkala, no o to viac sa teším na pokračovanie. Príbeh je znova plný množstva dobrých a originálnych nápadov, názvov a mien, ktoré sa mi veľmi páčili a pridávajú príbehu na autentickosti. Celá Akkášia tak pôsobí hodnoverne a skutočne, má svoje vlastné pravidlá, svoje vlastné tvory, ktoré ju obývajú, dokonca tu nájdete aj rastliny a liečivé bylinky, aké ste predtým nepoznali. Aj toto je znakom toho, že autor sa s príbehom vyhral a venoval mu dostatok pozornosti po všetkých stránkach. Pretože práve takéto veci robia príbeh pútavejším a vďaka nim si ho môžete viac obľúbiť. Zaujímalo vás niekedy, ako funguje bosorkin denník, alebo čo sa stane so spomienkami, ak sa vám ich niekto pokúsi vymazať? Autor ponúka originálne a miestami aj vtipné odpovede nielen na tieto otázky.

Nakoniec môžem povedať, že aj Erania aj Meridian tvoria akési prológy k ďalšiemu dielu série, ktorý by mal vyjsť do konca tohto roka. No ak sú tieto dve knihy len tichom pre búrkou, tak sa skutočne máme na čo tešiť. Kniha sa vďaka príjemnému nekomplikovanému štýlu číta skoro sama, nebudú vás nudiť žiadne zdĺhavé opisy a napriek tomu, že sa v nej nevyskytuje toľko prekvapivých situácií ako v Eranii, dej napreduje rýchlo a bez zbytočného zdržiavania. Môžem len vrelo odporúčať každému milovníkovi fantasy, určite si prídete na svoje.

Recenzia od Ella (18. 10. 2012 12:02:02)