15%
16%
14%
Celkovo hlasovalo 474 užívateľov.

The Elder Scrolls IV: Oblivion
Vyvinuli: Bethesda Softworks
Hra nás zavedie do krajiny Cyrodiil, v ktorej sa nachádza množstvo miest a osád, ktoré sa hemžia životom. Počas hry budeme mať možnosť prepínať medzi pohľadom prvej osoby a tretej osoby. Na spodnom okraji sa nachádza lišta, ktorá zobrazuje stav života many a únavu, tiež sa na nej nachádzajú sloty pre rýchle použitie kúzel a kompas. Celý svet hry je neuveriteľne prepracovaný, má svoju históriu, o ktorej sa môžete dočítať v knihách, ktoré buď nájdete alebo kúpite. V hre sa nachádza celkovo 10 hrateľných rás: Cisárčania, Severania, Redguardi, Bretónci, Temní elfovia, Vysokí elfovia, Argoniáni, Orkovia, Khajiiti, Lesní elfovia. Každá má svoju históriu, unikátne vlastnosti, ako napríklad Severania majú zvýšenú odolnosť voči mrazu. Ku hre vyšli dva datadisky: Knights of The Nine a Shivering Isles
Herná recenzia

TES: Oblivion
Ostatné hry sa hrajú, Oblivion sa žije.
TES: Oblivion je štvrtým dielom úspešnej hernej série The Elder Scrolls, od spoločnosti Bethesda.
Tento rok v novembri má vyjsť piate pokračovanie ale o tom inokedy.
Hru môžete hrať z pohľadu prvej alebo tretej osoby.
Ako vo väčšine RPG budete mať na výber medzi mágiou zbraňami alebo ich kombináciou. Zbraní bude na výber naozaj množstvo meče, sekery, luky magické palice. Ich kvalita bude závisieť od materiálu z ktorého budú vyrobené. Rovnaké to bude aj pri brnení. Kúzla sú rozdelené do niekoľkých škôl, škola ničenia, ilúzie, premeny a i. Do školy ničenia patria útočné kúzla ohnivá guľa ľadový dotyk. Do školy premeny napríklad dýchanie pod vodou.

Oblivion je RPG, zo všetkým čo v takej RPG hre hľadám. Pre mňa je to jedna z najlepších hier aké som kedy hral. Skôr ako sa pustíte do samotnej hry čaká vás tvorba postavy. Emulátor je neskutočne podrobný. Po tom ako si vyberiete rasu v hre ich je celkom 10
Imperiálci, Severania, Redguardi, Bretónci, Temní elfovia, Vysokí elfovia, Argoniáni, Orkovia, Khajiiti, Lesní elfovia. Každá je odlišná a má iné vlastnosti. Severania majú napríklad prirodzenú odolnosť voči mraz. Po výbere rasy nasleduje tvorba postavy, ktorá ako som už spomínal je neskutočne detailná. Nastaviť sa dá všetko od veľkosti očí ich umiestnenia a farby až po tvar hlavy. Vlasi sa dajú nafarbiť akokoľvek od bielej po krikľavo zelenú.

Po tom ako sa dostanete do hry čaká vás neskutočný otvorený svet s množstvom volieb . A keď vravím otvorený myslím otvorený. Žiadne koridory ktoré by obmedzovali váš pohyb. Nechce sa vám ísť po ceste v poriadku využite skratku lesom, preplávajte cez rieku atď. Svet je dokonca taký veľký že budete potrebovať koňa aby ste sa v hre pohybovali rýchlejšie. Toto je pre mňa jeden z najväčších plusov hry. Rovnako otvorené sú aj vaše možnosti čo sa týka rôznych úloh. Ako v každej hre tu máte úlohy ktoré vás posúvajú v príbehu a vedľajšie úlohy, vďaka ktorým si zarobíte a získate skúsenosti. V hre sa napríklad nachádza niekoľko cechov. Spolok bojovníkov, mágov, zlodejov atď. Ku každému sa môžete pridať a stúpať v ich hierarchý až na vrchol. Ja som sa napríklad stal Arcimágom a vedúcim cechu zlodejov.

Vaše dobrodružstvo sa bude odohrávať v krajine Cyrodiil. V nej sa nachádza 9 miest a nespočetné množstvo usadlostí, starých chrámov a jaskýň. Každé mesto je jedinečné svojou architektúrou a v každom meste to žije ľudia sa prechádzajú po uliciach, žobráci prosia o zlato, stráže dávajú pozor pri mestských bránach. V noci zas na ulici nestretnete okrem stráži nikoho. Na cestách môžete naraziť na banditov. A s každou postavičkou sa môžete porozprávať. Od niektorých dostanete úlohy od iných informácie. Môžete dokonca na postavy vplývať aby vás mali radšej, či už im dáte úplatok alebo im budete v správnom poradí hovoriť vtipy a historky. To vám umožní napríklad získať informácie ktoré by vám inak nepovedali obchodníci vám budú dívať zľavy atď. V lesoch sa to hemží zvieratami jeleňmi, vlkmi. Ale aj rôznymi magickými príšerami prízrakmi alebo ohnivými golemami. Môžete dokonca zbierať plody rastlín a pomocou alchýmie vytvárať elixíry.

Oblivion je hra obrovských možností a volieb. Či už pri tvorbe postavy alebo pri štýle hrania. No niekedy je tých možností až priveľa čo môže byť brané ako mínu. No aj napriek tomu je to jedna z najlepších hier.

Keby som to mal zhrnúť tak medzi plusy by som dal: otvorený svet, krásne grafické spracovanie, množstvo volieb. slovenskú lokalizáciu.
A medzi mínusy: niekedy až zbytočne veľa možností.
Recenzia od Sirius (09. 09. 2011 23:57:04)