16%
16%
13%
Celkovo hlasovalo 450 užívateľov.

Dragon age : Origins
Vyvinuli: BioWare
Dragon age : Origins je tradičné RPG zasadené do originálneho sveta s komplexným súbojovým systémom, ktorý do istej miery vychádza z tradičných pen & paper RPG. Systém tvorby a rozvoja každej postavy je tiež veľmi prepracovaný, pričom je založený na už tradičných vlastnostiach ako je sila, inteligencia, obratnosť, prefíkanosť a pod. Je to 3D RPG postavené na novej technológii, ktorá je nástupcom populárneho Aurora enginu, ktorý bol použitý pre tvorbu skvelého RPG Neverwinter Nights, či Zaklínač. V hre Dragon age : Origins ide o epický príbeh násilia, žiadostivosti a zrady. Prežitie ľudstva spočíva na pleciach vybranej hŕstky bojovníkov, takzvaných Šedých strážcov. Po úvodnom príbehu (ktorý je ponúknutý v 6-tich rôznych verziách) sa stanete jedným zo Šedých strážcov, jedným z posledných členov starodávneho rádu ochrancov, ktorí majú storočia na starosti ochranu ľudí a zeme. V kľúčovom boji proti Nákaze váš rád zradí dosiaľ lojálne knieža a je na vás ho nájsť a predviesť pred spravodlivosť. Pri postupe príbehom sa stretnete s rôznymi netvormi a zapojíte sa do dlhého ťaženia za zjednotenie rozličných národov bojujúceho sveta. Pre víťazstvo nad Nákazou budete musieť spraviť mnohé rozhodnutia, ktoré môžu významným spôsobom ovplyvniť vašu cestu k víťazstvu a musíte byť pripravený obetovať nielen sami seba ale aj svojich priateľov a blízkych.
Herná recenzia

Dragon Age je RPG lahôdka

Preč sú tie časy, keď som bola veľký PSX gamer, Crasha Bandicoota som prechádzala so zatvorenými očami, Gran Turismo s nohou na plyne (načo by mi bola brzda?) a Metal Gear Solid predstavoval hernú dokonalosť, pre mňa, netrpezlivého RPG-čkara, už trochu náročnejšiu, a vedela som o všetkých novinkách na trhu. Na Dragon Age som hádzala očkom už dlho, hlavne odkedy sestra dostala PS 3. A keď cena klesla na akceptovateľnú úroveň, rozhodla som sa spraviť si radosť a kúpiť si darček za odpracovaný rok. Chyba, chyba, veľká chyba...

Chytilo ma to. Okamžite a bez varovania. Vložila som blu-rayko, pretrpela inštaláciu a keď sa spustila filmová sekvencia a uviedla ma do deja, bola som doslova nalepená na obrazovke. Od toho momentu sa odvíja moje nadšenie a istý stupeň hráčskej závislosti (recidíva je sviňa).

Detaily, ktoré na hre milujem:

- Grafika. Síce to nie je Avatar, ale po dlhom oddychu a strate kontaktu so svetom hier ma nadchla. (Možno nie som náročný hráč. No a???)
- Hrateľnosť. Pri čítaní manuálu mi takmer tiekol pot po chrbte. Zdalo sa mi to príliš komplikované len do chvíle, keď moja postava udupala prvých krvilačných potkanov v hradnej špajzi. Potom som si vychutnávala každý súboj a quest. Som rada, že to nie je vyslovene hra na premýšľanie, inak by som sa asi zasekla na začiatku - s mojou "prepracovanou" taktikou nabehnúť na bojisko a sekať do všetkého, čo sa na mňa škaredo pozrie (znova tá moja netrpezlivosť). Ok, občas nejakú stratégiu treba premyslieť, ale inak je to staré dobré RPG, kde treba nakopať zloduchov do zadkov a predkov a človek nemusí byť vyslúžilý generál, aby prežila aspoň jedna jeho postava. Skvelý relax, ak vás niekto v robote napáli. Aj keď nenapáli.
- Príbeh. Jednoduchý, ale pútavý a dobre spracovaný. Môj prvý kontakt s hrou, kde rozhodnutia do istej miery ovplyvňujú dej. Totálne nadšenie z mojej strany.
- Postavy a humor. Niektoré pamätné dialógy som si stiahla z Dragon Age Wiki, lebo som ich jednoducho musela zarchívovať. Skvelé pestré postavy, perfektne nadabované. Herná lahôdka.
- Alistair. Moja najobľúbenejšia PC postava vôbec. Keď niečo trepne, tak to stojí za to. V hre má najlepšie dialógy s ostatnými postavami. A možnosť romance autori vyslovene vložili pre hráčky. Skvelý ťah, hra tak dostala celkom nový rozmer. (Áno, aj ŽENY hrajú počítačové hry. A vieme oceniť romance, ktoré nie sú zbytočne presladené. Bezduché vraždenie a plnenie misií po čase prestáva baviť. Chce to aj trochu rozvíjania vzťahov. Občas.)

Čo mi na hre vadí:
- Absentujúca možnosť skrátiť dialógy. Počas prvého hrania a možno ešte hrania s druhou vytvorenou postavou si človek dialógy vychutnáva a trpezlivo ich prečká. S treťou postavou už to je horšie, zišla by sa možnosť urýchliť siahodlhé monológy niektorých postáv a dostať sa priamo k časti, kde hráč vyberá odpoveď. Ak sa to na PS 3 dá, dajte mi vedieť, zatiaľ som nezistila, ako to funguje.

A tu som asi s negatívami skončila, neviem si spomenúť na nič ďalšie, čo by mi prekážalo. Dragon Age sa so všetkými questami dá hrať dlhé hodiny, takže je to super, že hra neskončí príliš rýchlo. Celkovo ponúka parádny herný zážitok. Myslím, že odteraz budem všetky RPG hry porovnávať s Dragon Age: Origins (za predpokladu, že si nejaké stihnem vôbec zahrať a nezostanem zase desať rokov mimo sveta hier). Teším sa na DA II. Snáď dosiahne úroveň vynikajúcej jednotky.

Osobné hodnotenie: 97%
Recenzia od Bruja (20. 09. 2011 00:21:45)