NOVINKA
| 4.3.2010 22:19 | KOMENTÁRE [17]
KNIHA: Nová slovenská fantasy autorka!
To, že sa fantasy darí, potvrdzuje aj nová fantasy autorka Marja Holecyová so svojou viacdielnou sériou Mariotovi dediči.
Už 9. marca sa na pultoch kníhkupectiev objaví prvý diel série s názvom Predurčenie. Podľa našich informácií autorka už stihla dopísať aj druhý diel. :)
O čom to celé vlastne je?
Jeden deň, jedno stretnutie, jeden rozhovor prevrátia život štrnásťročnej Mije z Nitry naruby. Dozvie sa, že nie je sirota, no matka sa jej musela vzdať pre krutosť a bezohľadnosť jej otca. Zistí, že čarovanie, lietanie a zaklínanie nie sú len smiešne výmysly rozprávkarov. A ona sama sa z jedného dňa na druhý stane súčasťou skrytého sveta mágie, ktorý je bližšie, ako by ste si mysleli.
Pokiaľ by ste chceli viac informácií, či už o diele, alebo autorke, tak odporúčame navštíviť oficiálnu stránku série.
Ďalšie novinky z kategórií KNIHATagy: marja holecyova, mariotovi dedici, vydavatelstvo fragment
|
|
| PRIDANIE KOMENTÁRA |
|
|
|
| DISKUSIA |
| 17. anonymka1992 |
16.4.10, 13:11 |
.. no spat k twiligthe :) Viem ze tu sa jedna teraz o tejto slvoenskej knihe, ale ja som juneprecitala a neviem zatial co dodat..
ale chcem vyvratit. nizsie uvedeny komentar.. ktory hovoril o twilighte..
a to tak.. ze Step meyer si neprecitala draculu.. .. ide o to ze .. je to podobny namet.. a uz vidim ake reci by boli kebyze si to precita.. a zacne pisat .. ze upiri su strasni.. vsetci by hovoirli z eje to horsia forma draculi..(a opakuje..) ona si vybrala inu cestu .. ukazat svetu lepsiu upirovsku stranku .. podla mna to je velmi dobre vymyslene co napisala .. v dracule sa skor upiri opisovali negativnym sposobom.. Co steph nepisala, tym padom maju rovnaky namet ale uplny iny dej.. ( aano je tazke prist s niecim novym..) . ale ked si to tak zobereme.. motiv ako upiry je stara zalezitost ale dej je iny,a novy :) |
| 16. Yaonee |
18.3.10, 13:37 |
odpoveď Bruja: v tomto prípade by sa dalo skôr všetko zhodnotiť - nie je intencionálna literatúra ako tá intencionálna :)
Petraela: pretože dnešná slovenská knižná produkcia nikam nič doteraz neposunula. A vzhľadom na to, že samotný dej je vystavaný na známom fakte + obsah, ktorý je dostupný na webe ako takom, neupútalo moju pozornosť natoľko, aby som sa nad tým všetkým pozastavila a povedala si - toto sa oplatí kúpiť. A keďže nepatrím ani k autorkiným priateľom...
Kniha sa niekedy kupuje aj preto, že niečím, napríklad i svojou obálkou, zaujme, aj keď tento povrchný impulz sa nemusí vždy vyplatiť. Nie, nemám obrovské skúsenosti v rámci problematiky LDM, avšak to, čo som počas štúdia k tomuto problému naštudovala, o čom som viedli polemiky s pánmi profesormi z katedry literatúry práve o detskej literatúre, si dovolím naveľa náš trh hodnotiť takto negatívne. Možno to znie barbarsky, no doteraz som žiadny impulz, ktorý by hovoril o opaku, nenašla :) A to ani v tvorbe pred tie najmenšie deti, kde ma vyslovene vytáča dnešná slangovosť, ktorá s rýmovačkami nemá naozaj nič, absolútne nič spoločné! |
| 15. Petraela |
11.3.10, 17:03 |
Aj tak nepochopím prečo si odsúdila tú knihu skôr, ako si mala možnosť ju prečítať. Dúfam, že po jej prečítaní budeš príjemne prekvapená :) |
| 14. Bruja |
8.3.10, 19:49 |
Aj ja sa vyjadrím. Ja poviem len toľko: nikto nemá právo nič hodnotiť a súdiť, pokiaľ sa s tým neoboznámi. B-) Tak. A myslím, že k samotnému pojmu originalita som sa tu už párkrát vyjadrila.
A ešte: hovoríme o detskej knihe alebo knihe pre tínedžerov? Prípadne knihe pre mladších tínedžerov? Pretože nie je detská kniha ako detská kniha, to už vieme všetci. :) Každý má svoj štýl písania a práce, to sa hodnotiť nedá. Treba najprv poznať výtvor samotný. |
| 13. Enrenap |
8.3.10, 15:29 |
... Ja sa tiež moc teším ... úúú už zajtra .. no bežím si to kúpiť, aby mi to nevypredali, keď to toľkí chcete .. :D .. nechajte aj mne jednu! :D |
| 12. Yaonee |
7.3.10, 19:29 |
IP... Uf, na začiatok sa ospravedlňujem, akosi mi nevyšlo prihlásenie a príspevok sa teda odoslal pod číselným pseudonymom :)
Knihu som si dovolila posúdiť podľa stručného obsahu, ktorý mal navnadiť, i preto sa vybralo mini sumarizé (predpokladám) celej pointy. Problém nastal práve pri tom bode, kde sa opisuje hlavná postava - keď sa človek spätne pozrie na knihy spadajúce pod intencionálnu literatúru, tak zistí, že sa akosi v poslednom desaťročí ich schéma nezmenila. Iba Rowlingová opätovne istú stať zviditeľnila a preto vyvolala medzi potencionálnymi autormi nadšenie Chlapca, ktorý prežil.
Ibaže vziať si podobne ladenú tematiku a prihrať do nej veci tak, aby niečím zaujali, je pekelne ťažké. A keďže viem, ako to v dnešnej dobe a hlavne v dnešnej slovenskej literatúre funguje, momentálne nevidím nič v slovenskom a primárne určenom pre deti a mládež žiadne pozitíva... bohužiaľ, nie sme natoľko dobrí, aby sme dokázali vytvoriť niečo kvalitné.
Prečo? Pretože sa jednoducho písaniu nevenujeme tak, ako by si to zaslúžilo... napísať knihu neznamená premyslieť si iba dej, ale naštudovať si napríklad takú Šmatlákovú rozpravu "Básnik a dieťa", pozvŕtať sa v samotnom folklóre - dal vznik ľudovým a neskôr autorským rozprávkam; zoznámiť sa s detským príjemcom a tak ďalej... pochybujem, že autorka Twilight ságy čítala niekedy Draculu, alebo si dala tú námahu a oboznámila sa so svetom upírov - hlavne s tým, ako to všetko funguje, čo sa dá a môže vylepšiť. Hoc je momentálne jej kniha populárna, postačí 5 rokov, aby sa na ňu zabudlo. Nehovoriac o tom, že ju vydavateľstvá radia k brakovej literatúre ovládajúcej knižný trh, no okrem prínosu finančného, neponúka nič, čo by sa dalo nazvať kvalitou.
Na strane druhej, pedagógovia uvažujú nad tým, že by sa HP mohol zaradiť do učebníc a mal by v rámci emocionálnej výchovy slúžiť ako veľmi dobrá výchovná pomôcka :)
Za knihou je vždy veľa úsilia, otázka znie: akého však? A odpoveď ma vždy zarmucuje T.T |
| 11. Stormy |
7.3.10, 14:15 |
Teším sa na knižku a som úprimne zvedavá :) Ty, neviem kto, bez mena :D No - neviem, podľa mňa v dnešnej dobe nie je nič originálne :) Pozri sa na všetky tie upírske ságy, i ja rada píšem o upíroch a preto píšem teda braky, ktoré nestoja za vydanie? Ale, ale... ide o spracovanie, nie o to aká je obálka či odkiaľ bol nápad. Pozri, Twilight dobyl svet a nie je práve najúžasnejší. Harry Potter tiež a to ho ja osobne veľmi nemusím. Ale skúsila som si ju prečítať, nepáčilo sa mi, ako sa to uberalo, okey, iným sato páčiť môže! A ako sa hovorí? Nikdy nesúď knihu podľa obalu. Počkaj kým knižka výjde a môžeš povedať svoj názor po prečítaní. A podľa mňa je to úžasné, že mladá autorka, sa cez to všetko prebila a dokázala svoju knižku presadiť, aby sa vydala. Podľa mňa to brak nebude, možno sa mi kniha nebude páčiť, netvrdím, že áno, ale určite oslní mnoho ľudí :) Týmto som skončila, pretože tvoje vyjadrenie ma trošku... pobúrilo. Prepáč, ale... nemám rada podobné vyhlásenia. Nič v zlom, iba hovorím, ako to beriem ja :) |
| 10. mei |
7.3.10, 12:52 |
no, ak sa nenahneváš, aj ja sa vyjadrím :) zrejme máš pravdu, človek s IP 85. atď. Dôležité je ale uvedomiť si, že na Slovensku sa veľa kvality neprodukuje aj preto, že sa tvorí málo. A priestor pre slovenských autorov je veľmi malý - z rôznych dôvodov (malý trh, nízky dopyt, neochota vydav. ísť do risku...). Každé prekonávanie tohto problému má zmysel pre povedzme... budúcu generáciu, ktorá dostane možnosť tvoriť a vydávať vo väčšom ako my dnes... Takže ak žiadny iný, aspoň toto je zmysel.
A o akých očakávaniach je reč?? :D |
| 9. Petraela |
7.3.10, 09:36 |
RE: ... Máš pravdu, nie je ľahké prísť s niečim iným, takým, čo tu ešte nebolo, ale je podľa mňa nespravodlivé odsúdiť knihu, ktorá ešte ani nevyšla a teda určite nemáš dôvod odsúdiť ju ako odpad.
Prečo sa netešiť zo slovenskej a takej mladej autorky? Popri braku, ktorý nám je nanútený zo zahraničia, by sme nemali odmietať niečo zo slovenka. Že si dalo obyčajné dievča toľko námahy a napísalo niečo, čo vydavateľstvo ohodnotilo ako vydania schopné, je len plus.
Prečo kniha vyšla? To je čo za otázku? Tisíc iných kníh vyšlo a nezaslúžili si to a nikto sa tu nad tým nepozastavuje. Asi by bolo najlepšie, aby na Slovensku podľa teba nevychádazlo nič, nie? To by sme dopadli... Kniha pravdepodone nebude bestsellerom roka, no a čo? To nie je žiadne merítko kvality. Nikto nikoho nenúti túto knihu si kúpiť, každý nech sa rozhodne, nechápem, ale prečo je od teba odsúdená, keď si ju ešte ani nerdžal/a v rukách. |
| 8. IP 85.248.177.81 |
7.3.10, 00:01 |
... Nechcem týmto nikoho uraziť, ale kniha nie je dvakrát lákavá ničím. Ani obalom a dokonca aj námet tu už bol... je ťažké nájsť inšpiráciu, avšak stále mi uniká to, prečo sa hľadá medzi knižnými skvostami, ktoré niekto napodobní iba sťažka. I preto, ale aj kvôli tomu, že naša literatúra je čím ďalej, tým brakovejšia, nevidím dôvod, prečo by sa mala vlastne kniha kúpiť a prečo vôbec vyšla. I tak sa nebude predávať vo veľkom a pochybujem, že splní očakávania. |
| 7. mei |
6.3.10, 02:46 |
:) ja sa teším, keď budem v ruke držať dvojku :P |
| 6. Caterhine |
5.3.10, 21:53 |
Aj ja sa nesmierne teším, keď už budem knihu držať konečne v rukách. :) |
| 5. Bonifácia |
5.3.10, 09:39 |
jéjko som čakala kedy sa aj tu niečo takéto objaví, a som zvedavá aké to bude.
No meno autorky :-) a to čo som doteraz o tom čítala mi nahovára, že skvelé. |
| 4. IP 212.81.19.208 |
5.3.10, 08:35 |
Huráá to vyzerá suuuper, už sa neviem dočkať.. Konečne niečo zaujímavé! |
| 3. IP 195.168.36.146 |
5.3.10, 06:38 |
Majka Aj ja sa teším na túto knižku! :) /Fleury |
| 2. Jin |
5.3.10, 00:16 |
Už sa teším! Majka, budeš môj darček na meniny :D |
| 1. Petraela |
4.3.10, 22:47 |
Na túto knihu sa teším úplne najviac dúfam, že už 9teho ju budú mať u nás v kníhkupectve! |
|
|
|